Jak wyrobić dobre nawyki ?

WYRABIANIE DOBRYCH NAWYKÓW

Praca nad wyrobieniem dobrych nawyków nie jest prostą sprawą, a zmiana złych nawyków na dobre jest jeszcze trudniejsza. Trzeba mieć silną wolę i mnóstwo motywacji, ponieważ jesteśmy zakręceni w pętli nawyków. Mnie zajęło to około roku.
Musisz wiedzieć, że zmiana nawyków i tworzenie nowych jest możliwe tylko wtedy, gdy zaczniesz wdrażać w życie skuteczny schematu postępowania. Wytycz sobie trzy proste cele, np. zawsze rano zjedz śniadanie i unikaj przetworzonej żywności. Wybieraj zdrowe rozwiązania, spróbuj samodzielnie przygotować posiłek do pracy lub poszukaj wokół siebie zdrowych możliwości – sałatka z łosiem lub mięsem zamiast kebaba czy pizzy. Ogranicz kawę. Te trzy proste rzeczy wiele mogę zmienić.
Najlepszym sposobem do osiągnięcia owego celu jest STOPNIOWE wprowadzanie zmian. Czyli nie zmieniaj wszystkiego w jeden dzień, bo to może przynieść tylko zniechęcenie i rezygnację Tak naprawdę poddasz się na starcie.
Poprzez stopniowe wdrażanie odpowiednich przyzwyczajeń, wejdziesz krok po kroku w rytm i nawet nie zauważysz, kiedy zaczniesz wybierać te zdrowsze możliwości, a gdy Pani w kawiarni zapyta Cię, czy może chcesz ciastko do kawy bez głębszego zastanowienia odpowiesz: nie dziękuję. 

Wdrożenie tych kilku prostych zasad przyniesie dobry efekt, a potem nadejdzie drugi krok, czyli porządkowanie talerza i ilości spożywanego jedzenia. Cały proces może trwać tygodniami, a nawet miesiącami, ale finalnie przyniesie widoczne rezultaty.

A oto plan na najbliższy tydzień! Zaczynamy wdrażać 3 nawyki!

1. Bez śniadania nie wychodzimy z domu


2. Jemy regularnie (co 3 h spożywamy mały posiłek)


3. Pijemy min. 2 litry wody

5900191-woda-z-cytryna-i-mieta-900-666
4. Unikamy fast foodów i słodkości oraz gotowych posiłków

 

Trzymam kciuki!