TRENING OBWODOWY

METODA OBWODOWA TRENINGU stanowi formę rozwijania sprawności ogólnej organizmu, polepsza podstawowe cechy motoryczne, takie jak: wytrzymałość, szybkość, gibkość, zwinność i koordynację.

Trening obwodowy, zwany również treningiem stacyjnym to właściwy sposób zaplanowania ćwiczeń, które następują po sobie. Atutem obwodu jest fakt, iż można przeprowadzić go dosłownie wszędzie, wykorzystując do ćwiczeń masę własnego ciała.

Jest to trening stosowany od dawien dawna przez wszystkie grupy rekreacyjne, sportowe, wyczynowe i rehabilitacyjne, z różnym natężeniem, o różnej częstotliwości i różnym przeznaczeniem. Tak zaplanowany trening korzystnie wpływa na zwiększenie wytrzymałości i odporności organizmu na zmęczenie.

 

Wytyczne  metodyczne  treningu obwodowego

Model stacyjny budowania treningu może mieć charakter treningu wytrzymałościowo-siłowego, wytrzymałościowo-szybkościowego lub wytrzymałościowo-skocznościowego. Określenie charakteru treningu stacyjnego zależy od przewagi w nim zastosowanych ćwiczeń, czyli np. ćwiczenia szybkościowe, siłowe, czy skocznościowe.

Trening obwodowy polega na wykonaniu zestawu ćwiczeń po kolei, jedno po drugim. Po zakończeniu wykonywania wszystkich ćwiczeń, czyli obwodu jest czas na odpoczynek, po czym powtarzamy obwód w tej samej kolejności co poprzednio. Wykonujemy odpowiednią dla naszego zaawansowania ilość obwodów.