Dlaczego warto pić wodę – nawodnienie organizmu kluczem do urody i zdrowia

Woda ma ogromne znaczenie w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu, w utrzymaniu dobrego zdrowia, kondycji i, oczywiście, urody. Dowiedz się, co dokładnie daje picie wody, ile wody powinno się wypijać i dlaczego wypicie zbyt dużej ilości płynów może być szkodliwe.

Woda – jak pić, kiedy i dlaczego?

Woda jest ważnym składnikiem naszego ciała, który codziennie tracimy – przez płuca, przez skórę i przez mocz – łącznie ok 1,6 l dziennie. Niedobory te trzeba uzupełniać i to w taki sposób, żeby nie dopuścić do wystąpienia uczucia pragnienia. To pierwszy znak, że jesteśmy odwodnieni. Z tym jednak łączą się inne wątpliwości.

Jak i kiedy pić wodę? Odpowiedź jest niezwykle prosta, choć trudna w realizacji. Wodę należy spożywać przez cały dzień, małymi łykami, popijając nawet wtedy, kiedy nie czujemy takiej potrzeby. Największą ilość powinno się wypijać tuż po przebudzeniu, ale warto zaznaczyć, że specjaliści zalecają picie wody na 10 minut przed jedzeniem i ok 10 minut po nim – raczej nie w trakcie.

z11750515Q,Woda-smakowa-to-napoj-aromatyzowany--nie--prawdziw

Woda – ile spożywać? Woda jest składnikiem wielu różnych produktów, co oznacza, że dostarczamy ją na różne sposoby. Może to być spożywanie owoców i warzyw, zup, kawy, herbaty i innych płynów, ale mimo tego należy wypijać min. 1,5 l wody, a często i więcej. Jednocześnie trzeba wiedzieć, że woda to nie każdy, dowolny płyn. Powinno unikać się wody gazowanej, kawy i czarnych herbat. Dopuszczane są rozcieńczone soki i woda z kranu – najlepiej przefiltrowana.

Co do pytania, ile wody powinno się spożywać w ciągu dnia, niezwykle trudno udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Przyjmuje się, ze jest to min. 1,5 l wody dziennie, ale ilość ta wzrasta, kiedy trenujemy, jest gorąco, jeśli kobieta jest w ciąży lub jeśli występują problemy z ciśnieniem. Najczęściej stosowanym przelicznikiem jest 1 l na 30 kg masy ciała. Problemem jest nie tylko za małe spożywanie wody, ale i nadmierne. Spożycie dużej ilości płynów na raz może skutkować wypłukaniem składników mineralnych, m.in. potasu.

Co daje picie wody – zdrowie

Jeśli nie przekonują Cię suche fakty o piciu wody, może przekonasz się do niej po zapoznaniu się z dobroczynnym wpływem na zdrowie? Wymienić wszystkie wpływy wody na zdrowie jest trudno, głównie ze względu na ich liczbę. Wśród tych najważniejszych warto wspomnieć o:

  • hamowanie apetytu i pobudzanie metabolizmu - te dwie rzeczy są istotne dla osób odchudzających się. Woda jest konieczna w usuwaniu zbędnych produktów przemiany materii – przyspiesza ten proces i reguluje go. Ponadto zapełnia żołądek, pobudza trawienie i pozwala odróżnić prawdziwy głód od pragnienia. Pijąc regularnie wodę mniej jemy.
  • usuwanie toksyn - wszystkie diety i procesy oczyszczania oparte są na dużych ilościach wody. Przez to, że pobudza metabolizm, pozwala także oczyścić organizm z toksyn. Jednocześnie wpływa na szybsze i skuteczniejsze dostarczanie składników odżywczych do narządów i komórek ciała. Poprawiają się funkcje wątroby, obniża cholesterol i nie tylko.
  • poprawa pamięci i usuwanie bólu - woda dotlenia organizm i wpływa na przyswajalność wielu składników odżywczych. Jej niedobory, czyli odwodnienie wiąże się z utratą koncentracji i pogorszoną pamięcią. Regularne spożywanie 1,5 l wody dziennie pomoże zlikwidować te problemy. Ponadto udowodniono, że wpłynie to też na redukcję bólu głowy, mięśni, pleców etc.

Co daje picie wody – uroda

Bardzo łatwo wywnioskować, że jeśli woda dobroczynnie wpływa na zdrowie i kondycję, musi też oddziaływać na nasz wygląd i urodę. I tak rzeczywiście jest – woda jest najlepszym kosmetykiem, jaki możesz sobie zafundować. Odmładza, wygładza i ujędrnia. Zobacz, jak jeszcze woda poprawia urodę.

  • picie wody a cellulit - woda wspomaga usuwanie toksyn z organizmu i pobudza krążenie, co przekłada się na likwidowanie obrzęków i zastojów limfatycznych w tkankach. Usprawnienie procesów metabolicznych pozwala zlikwidować cellulit lub wyraźnie go zmniejszyć, szczególnie jeśli jest to tzw. cellulit wodny. Skóra jest nawilżona, jędrniejsza i wyraźnie gładsza.
  • picie wody a cera, włosy i paznokcie – płaszcz lipidowy skóry, który chroni ją przed przesuszeniem często ulega uszkodzeniu. Właśnie przez to nasza skóra jest poszarzała, mało elastyczna i szorstka. Ta sama zasada dotyczy włosów i paznokci – łamią się i rozdwajają, bo brakuje im nawilżenia. Problemy te można usunąć poprzez dostarczanie wody od wewnątrz.
  • picie wody a zmarszczki – woda to najstarszy eliksir na zmarszczki. Wysuszenie i działanie szkodliwych czynników przyspiesza proces starzenia się skóry. Dzięki wypijaniu odpowiedniej ilości wody usuwamy toksyny, nawilżamy tkanki i lepiej je odżywiamy. To lepszy sposób ochrony przed zmarszczkami niż kosztowne zabiegi nawilżające w gabinetach kosmetycznych.

Czy teraz jesteś przekonany do picia większej ilości wody w ciągu dnia?